p.i.t.a.m

pitam..


ap itu pitam rakan2??
haha..ak pun xtau nk ckap mcm mana 


tapi rasanya pitam = blackout..
hee..proper word
erm..dh lama ak xrasa nk pitam anytime anywhere
last ak rasa NAK PITAM time darjah brapa ntah
sbb tgok darah shoqi yg melimpah ruah
tapi xdla PITAM terus..
sekadar pening2 lalat ja..huhu..then..
it al happened..jeng3...
19 june 2010..
hee...
crita dia mcm ni..
ok pagi tu macam biasa ak bgun lambat dannnnn...
ak SKIP breakfast..
normally i never take breakfast..even if im at utp rite now my breakfast will always be plain water..
hee..
then..well..biasala mama..
tiap2 ari bagi lecture pasal makan breakfast tu penting
tapi biasala aku...
hee...dgar tapi xbuat apa2..
then..maka ak pun siap2la sbb nk pg mkan knduri..
semalam pkul brapa ntah baru siap pasang kat dewan tu huhu..
dh siap2 pg la kedai dulu..
ad jiran plak..dtg nk buat baju anak dia kahwin..
potpetpotpetpotpet...pkul 1 baru pg..
time tu ak bawak kamera ksyangan ak ni..
pg tgkap gambaq semua..casing ad kat mak njang..
time tu diorg dh beratur..jadi ak dok blakang skali la..
time tu mak njang sua pinggan..ak plak xtau pinggan tu ad dua..then..
jatuhla satu..timpa kaki ak..
mula2 ak ingat xdk apa2 pun..tapi bila dok sat..ak tgok..
ALAMAL!!!apa tu???? huhu..
kaki ak mcm pkai inai ja..penuh darah sampai tutup kuku jari ak..huhu..
pastu ak buat bodo ag..(tahan sakitla konon)
bukan ap..ak takut mama berletiaq satg..
pastu dok sat..time tgah beratuq tu nk amik lauk tu..
ak rasa pening gila kot..huhu..
ak ckapla kat k.ngah..yg ak pening..
dia pun ckap xpa..biaq dia amik lauk kat ak..
eok2 ak pass pinggan kat dia..
plup!! ak pun jatuh landing kat lantai yg 'empuk' haha..
xsedaq ap kot time tu..terus blank..yg ak tau ad pakcik angkat ak..
bukak2 mata dh ad atas krusi..
lama gak kot pastu dgan lelong2 ak p dlam duduk..
kak ngah tolong amik nasi kat ak..
pastu...ha..amik hg!!
haha..kna dgan mama drpada start makan nasik sampai esok pagi nu..hehe..
padan muka..baru hg nk makan breakfast..haha..
yg pastinya..sbb2nya ialah..

1) ak memang fobia darah
2) ak jenis xmakan pagi
3) ak ad darah rendah

hehe..jadi..sila mkan breakfast anda ya..hee..

p/s : it is very valuable when you get it directly =)

udang lipan sedap...=D

hello3...
hehe..
surprise3..tau x arini ak buat ap..
hee..tadi kan..
ak kan..
ak perg siang ikan..hehe..
for others it may sound normal
but for me it is abnormal..
hehe..
xpernah buat kot..
ptg tadi ak pg pasar malam dgan abah..
abah beli mcm2 kot..
semua ikan ja..xd daging xd ayam..
abah ckap...dh muak dh asyik makan kat kenduri lauk tu ja..
hee..pastu..
ak terjumpak ni..udang lipan..
hee..ak dh lama mengidam nk mkan kot..
last ak makan pun ntah bila..xingat dh..
so..ak pun ckap la kat abah ak teringin nk mkan tu..hee..
jadi abah pun beli..tapi nnt ak yg kna siang sbb abah xsuka udang tu tajam2 badan dia..hee..
jadi ak pun siang la..
byak gla walupun 3 ringgit..memang murah kot...
lpas ikan tu..siang udang plak..
ikan2 semua abah buat ak cuma kna buang perut ngan insang ja..huhu..
lama gak ar..sejam lebeh kot..time tu mama plak tgah masak..
ak pun terfikir..kalo mcm ni..nnt ak siang ikan laki ak masak la..hehe..
great idea..haha..
lpas dh abis semua tu..terus pg mkan..
waaaa...sedap2..
ak suka lauk yg simple2..ag sedap drpada lauk yg heavy2..hee..
udang lipan tu sgat sedap..ak xtau ak amik brapa..nyum3...hee..
at the end of the day...
knyang gila ak..dhla bancik p bubuh byak nasi..haha..

p/s : nk makan udang lipan ag.. =D

renungilah..

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan namaMu Ya Allah Yang Sentiasa Mengasihi hamba-hambaMu
Ingin aku berbicara denganMu di setiap masa yang aku ada dan di setiap tempat aku berada
Ingin aku meluahkan segala apa yang terpendam dalam hati ini
Walau aku tahu Engkau sangat-sangat memahami dan mengetahui,
Tanpa aku bicarakannya kepadaMu
Malah Engkau lebih tahu segalanya tentang aku daripada diriku sendiri
Kerana Engkau yg memiliki sekeping hati ini
Kerana Engkau lebih dekat denganku daripada urat leherku sendiri

Ya Rabbi, sudilah pandang aku
Ya Rabbi, izinkan aku menghadapMu berulang kali sehingga ke akhir hayatku.
Aku tahu..
Aku sering menghadapMu dengan wajah yang kelam, tidak berseri
Aku sering berhadapan denganMu tika jiwaku berkeluh kesah
Aku mencariMu hanya di waktu susah dan derita.
Di saat senang dan sibuk dengan dunia, aku melupakanMu.
Aku lupa bahawa hidup ini hanya untukMu
Aku leka bahawa dunia ini hanya sementara untuk aku mencari bekal sebanyaknya

Namun, di saat ini aku hadir untuk menghadapMu
Bersama dosa dan noda yang tak terhitung banyaknya
Disebabkan kelalaianku menurut hawa nafsu
Dan tertipu dengan dunia dan syaitan
Allah, pandanglah aku dengan kasih sayangMu
Pandanglah aku dengan keampunanMu
Aku sangat mengharapkan kasih sayang dan redhaMu
Kerana aku benar-benar menagih syurgaMu dan aku takut nerakaMu
Tapi, layakkah aku Ya Allah?

Ya Rabbi, seandainya di saat ini Engkau menjemputku pulang,
Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu?
Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini?
Bagaimanakah keadaanku waktu itu??
Hitamkah wajahku bila berhadapan denganMu?
Berseri dengan sinar cahayakah wajah ini?
Berlarikah aku menujuMu kerana rindu untuk menemuiMu?
Atau menggigil ketakutan kerana takut dan malu denganMu?
Allah, aku bimbang..
Aku gusar dan takut Ya Allah..
Apabila memikirkan saat itu
Kerana banyaknya dosa aku terhadapMu.
Allah, sukarnya untuk aku meredahi cabaran dunia ini
Ingin ku buang jauh duniaku yang melalaikan
Tapi ia selalu menarik-narik hatiku untuk tetap mengulangi kesilapan terhadapMu
Kadang-kadang aku terlupa, kadang-kadang aku sengaja

Aku takut padaMu Allah tapi kenapa aku seringkali mengulangi dosa-dosa terhadapMu?
Aku sering berjanji di depanMu untuk menyerahkan hidup matiku hanya untukMu
Namun sering aku memungkiri janji-janjiku itu tanpa rasa berdosa
Aku pernah menangis keranaMu kerana takutkan azabMu
Kemudian aku ketawa semula di saat aku lupa tentangMu
Semudah itu Ya Allah aku sebagai hamba yg sebenarnya tidak layak melakukan sebegitu
Tapi Engkau Ya Allah, tetap memberi peluang untuk aku kembali padaMu
Engkau sentiasa bersedia mengampuniku...

Aku takut Ya Allah, seandainya waktu aku tiba untuk kembali padaMu
Aku dalam keadaan tidak bersedia dan penuh dengan hitam noda
Apakah yang mampu aku persembahkan di hadapanMu kelak?
Mampukah aku memulangkan segala pinjaman yang Engkau beri kepadaku dalam keadaan yg terbaik?
Allah, aku mohon dengan sangat..
Sucikanlah hati aku dengan maghfirahMu
Agar tersenyum aku pulang mengadapMu
Allah, terimalah taubatku
Agar bercahaya wajahku dengan nuurMu bertemu denganMu
Allah, pimpinlah aku dengan hidayahMu
Agar mudah jalanku ke JannahMu...

Tuhan, pegang eratlah hati ini agar sentiasa aku rasa dekat denganMu
Aku harap Kau terima amalku untuk aku persembahkan di hadapanMu kelak
Ya Allah, dengarkanlah rintihan & permohonan hatiku ini
Hadiahkanlah cahayaMu kepadku sehingga saat aku dipanggil pulang olehMu
Amiin Ya Rabb..

Aku mohon dengan sangat..Perkenankanlah.

:: Ya Allah, maafkanlah bila hati tidak sempurna mencintaiMu ::

oh penatnya..


huhu...
baru balik drpada pasang pelamin..
penat gla..dhla ak dgan pkai baju kenduri yg tgahari tadi punya..huhu..
penat2..esok ad byak gla kenduri..
dh tu..esok ak dh nk balik..huhu..
tiket pkul 5 ptg...sempat kot nk p mkan kenduri semua..huhu..
sedeh nk balik tapi xsabar nk sampai sana..mcm mana tu??
hehe..mcm2 la cik oi...
cik ammaq dh otw..slamat sampai la ye..hee..
xsabar nk pg ari esok..
tapi...baju ak xkemas ag..huhu..
hantam sajala labu...huhu..

eh terlupa...hee..ak gembira sgat arini..
sbbnya..
besfren ak gtau ak yg dia ad suka kat someone..
dia ni sgatlah susah untuk jatuh ati sbb ak dh sedia maklum dia memangla byak kwan pompuan..
jadi bila dia gtau ak pagi tadi..haha..
terkejut berokla ak..
mula2 dia xmau gtau..malu katanya..
tapi ak siasat2 skit..ALAMAK!!
kantoila plak..haha..
rupanya2 org yg dia suka tu kawan baik ak jgak time kat maktab dulu..hehe...
tahniah la ye..ak suka kalo korg berdua..
hee..
last but not least...
all the best!! hee..=D



hatiku yg berbunga2 ntah kenapa..hee.. =)


oh lesenku...



hoho..lesenku~~
dh lama ak xpegang stereng and clutch...
skali...smalam 2 june 2010..
ak pun pergla sambung nk buat lesen yg 8 jam tu..huhu..
cikgu ak tu yg lama jgak..cikgu mahmod..hoho..
(yg suka maki ak tu) hee..
sampai2 smlam ak ingat nk buat yg ringan2 ja..
kot2la suoh pusing2 dalam tu ja ka..
skali dia suoh pe.rg kat luar testing jalan yg JPJ tu..
huhu..
dhla ak dh lama xpegang stereng..huhu..
nasib baik la xjadi ap2 yg xpatut..
tapi yg lawak tu..
smalam 3 kali kreta mati time sampai dkat round-a-bout..
haha..
dgan nk terlaggaq joe jambunya..hehe...
lpas dh test 3x2 route JPJ tu, kitorg pun balik la kat dalam tu..
pastu buatla yg test utk QTI tu..
include bukit dgan parking...toekla parking tu..
xreti ak..yg lain mcm dh ok..cuma dkat nk parking reverse tu..huhu..
xtahula ak..ak ikut ja ap dia ckap aritu..
xingat dh pun..huhu..
lpas ni..12 jun plak sambung..huhu..mampuihla ak
msti dh xingat huhu..
but still...
i think i must be more serious then..
huhu..ksian kat dia penat ajaq ak..huhu..
ok...chaiyok!!




cpatla ak nk bwak kreta auto..hoho..

broadband....

wee~~
hari ni..
ak telah membeli broadband celcom..
hee..
disebabkan ak student yg bertauliah..
maka...
ak telah mendapat student rate punya price..
which is..RM 50/month..
dhla comel dia punya broadband..limited edition punya corak..
nnt bila2 ak ltak..
ya...mari kita beronline..haha..